Innowacyjny system wyładunku! Pierwsza polska przyczepa, która pozwala na rozładunek towarów poprzez ich przesuwanie ścianą przednią skrzyni ładunkowej. Konstrukcja sprawdzi się i w niskich budynkach, na dużych pochyłościach terenu lub przy silnym wietrze, gdzie nie sprawdzają się standardowe wywrotki. Przyczepa Pronar T902 w przeciwieństwie do swojej siostry Pronar T900 jest przyczepą „krótką”, zbudowaną na osi tandemowej. Jej przednia oś jest sztywna, tylna kierowana co gwarantuje mniejszą zużywalność opon i łatwiejsze manewrowanie pojazdem. Stabilność i wytrzymałość zapewniają zastosowane do budowy podwozia zespawane profile zamknięte. Przyczepę T902 można w bardzo prosty sposób całkowicie opróżnić – w ostatniej fazie wyładunku ściana przesuwna zostaje uniesiona w górę za pomocą pary siłowników hydraulicznych.
SPECYFIKACJA:
Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita: 24000 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 23000 kg
Ładowność: 16000 kg
Masa własna: 7000 kg
Pojemność ładunkowa: 30,8 m3
Powierzchnia ładunkowa: 16,8 m2
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 7100 mm
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 2370 mm
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość): 9100/2550/3500 mm
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 124,8/91,7 KM/kW
Kąt wywrotu ściany przesuwnej: 55˚
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE:
Skorupowa skrzynia ładunkowa.
Ściana przesuwna wyposażona w elastomerowe uszczelniacze zapewniające szczelność.
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili.
Uniwersalny dyszel sztywny amortyzowany resorem stalowym do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika.
Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm.
Podpora dyszla teleskopowa z dwustopniową przekładnią.
Zawieszenie tandem na resorach parabolicznych z rozstawem osi 1810mm, z przednią osią sztywną i tylną osią kierowaną czynnie, hamulce bębnowe o wymiarach 400×140.
Osie na 60 km/h.
Instalacja hydrauliczna skrętu z ręczną pompką do napełniania układu, z dwoma manometrami.
System połączenia układu skrętu z ciągnikiem zgodny z ISO 26402 (przyczepa nie jest wyposażona w układ skrętu ciągnika).
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa.
Postojowy hamulec ręczny z korbą.
Tylne zabezpieczenie, z homologacją typu WE, składane.
Błotniki plastikowe osłaniające przednie i tylne koła.
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach.
Instalacja elektryczna z bocznymi światłami obrysowymi.
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem.
Instalacja hydrauliczna przesuwu ściany przedniej z funkcją automatycznego wywrotu o kąt 55° w ostatniej fazie rozładunku.
Przewody hydrauliczne oznaczone kolorami w celu łatwej identyfikacji ich przeznaczenia.
Składana drabinka ułatwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej.
Okna na ścianie przesuwnej.
Hydraulicznie podnoszona klapa tylna z automatycznym dociskiem.
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej.
Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV.