Zastosowane w przyczepie PRONAR T683U wymienne uszczelki z mikrogumy, naniesione na górną ramę, po bokach i z tyłu sprawiają, że doskonale nadaje się do przewozu ładunków sypkich o małej granulacji, takich jak np. rzepak. Ponadto słupki środkowe oraz tylne połączenia między ścianami i nadstawami są wyposażone w uszczelki EPDM, które dodatkowo zwiększają szczelność przyczepy. Zawieszenie resorowe typu tandem z dwoma pojedynczymi mocnymi osiami jezdnymi i amortyzowanego sztywnego dyszla gwarantuje stabilność nawet w trudnym terenie. Elementy zawieszenia dobrano tak, żeby maksymalnie ułatwić manewrowanie przyczepami i zapewnić ich wysoką stabilność. Dopuszczalna masa całkowita 20 ton jest to wielkość, przy której w optymalny sposób uwzględniono zarówno aspekt ekonomiczny (cena przyczepy i niskie koszty użytkowania), jak i użytkowy (optymalna ładowność i pojemność ładunkowa, funkcjonalność, niezawodność i trwałość).
SPECYFIKACJA:
Technicznie dopuszczalna masa całkowita: 20000 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 20000 kg
Ładowność: 15230 kg
Masa własna: 4770 kg
Pojemność ładunkowa: 17,3 m3
Powierzchnia ładunkowa: 12,3 m2
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 5100 mm
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 2420 mm
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość): 6800/2550/2790 mm
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 104/76,4 KM/kW
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu/na boki): 50/46˚
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE:
Skrzynia ładunkowa z wahadłowym uniwersalnym systemem otwierania ścian, wyposażona w specjalny system uszczelnienia.
System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi amortyzowanymi o optymalnym rozstawie.
Skrzynia ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET, ze wzmocnioną płytą podłogową.
Centralne ryglowanie przy podłodze ścian bocznych i ściany tylnej.
Wymienne uszczelki gumowe , umieszczone w gniazdach przy płycie podłogowej, z trzech stron podłogi, zapewniające szczelność przyczepy (szczególnie przydatne przy transporcie rzepaku) oraz wymienne przyklejane uszczelki z EPDM na pozostałych połączeniach ścian, nadstaw i płyty podłogowej.
Ściany z profili PF800mm i nadstawy z profili PF600mm, z obrzeżem 60mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, ze stabilnymi słupkami tylnymi, z odkuwanymi zawiasami i zamkami.
Ściany boczne dzielone przykręcanym do podłogi słupkiem środkowym z linkami spinającymi.
Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową.
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej.
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej.
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości.
Dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika, amortyzowany resorami gumowymi.
Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm.
Hydrauliczna nożycowa podpora dyszla z ruchomą stopą i zabezpieczającym zamkiem hydraulicznym.
Osie na 60 km/h.
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa, z wyjściem do drugiej przyczepy.
Postojowy hamulec ręczny z korbą.
Instalacja oświetlenia 12V, z tylnym gniazdem elektrycznym, z lampami LED, z hermetycznymi połączeniami, z oświetleniem obrysowym.
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem.
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty, z grubymi linami zabezpieczającymi, z wyjściem do drugiej przyczepy.
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym.
Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej.
Uchwyt przewodów hydraulicznych z wieszakiem dla złączek wpinanych do ciągnika.
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach.
Błotniki kół tylnych.
Tylne zabezpieczenie, składane.
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV.